4 July 2013

Leczo z cukinii z pieczarkami, czerwoną wędzoną papryką oraz mięsem.






Leczo kojarzy mi się typowo z gorącem lata. 
Kiedy byłam małą dziewczynką, tą potrawę robiła moja babcia.
Działa na mnie sentymentalnie i wprawia w błogi nastrój a do tego niebiańsko smakuje.
Idealne połączenie warzyw sezonowych ze świeżymi pomidorami. 
Dodatkiem może być ryż, bagietka czy makaron.
Ja prezentuję z grubym makaronem rurki, oczywiście z semoliny. 


s k ł a d n i k i:

0,5 kg mielonej wołowiny
2 duże czerwone papryki
cukinia
6 pieczarek
2 cebule
3 ząbki czosnku
puszka pomidorów z puszki
2 duże pomidory
zioła: szczypta tymianku, majeranku, owoc jałowca, pieprz cayenne
sól
pieprz świeżo mielony
łyżka czerwonej wędzonej papryki
szczypta cukru
oliwa z oliwek , olej lniany


w y k o n a n i e :

Rozgrzewamy rondel lub dużą patelnię, na tyle wysoką aby swobodnie można było mieszać sos.  Szklimy na patelni cebulę pokrojoną z czosnkiem w kosteczkę. Dodajemy mięso i lekko podsmażamy.
Paprykę kroimy w kostkę oraz cukinie, pieczarki w talarki. Dorzucamy do mięsa. Przyprawiamy ziołami. Pomidory obieramy ze skórki, ówcześnie sparzone wrzątkiem, dusimy na patelni wraz z resztą potrawy. 
Dolewamy pomidory z puszki i słodzimy szczyptą cukru.

Dusimy pod przykryciem około 30 min, sprawdzamy czy cukinia jest dostatecznie miękka. Sos zgęstnieje i nabierze mocno czerwonego koloru. 

Podajemy z bagietką, ryżem lub makaronem.






2 comments:

  1. wygląda pysznie, leczo uwielbiam, napewno wypróbuję:)

    ReplyDelete
  2. Bardzo mi miło, zapraszam:)

    ReplyDelete